دوستم- جنگ-شمال-را-جنرالان-پاکستانی-رهبری-می‌کنند

رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید که جنگ جاری در شمال کشور ساده نیست، آن را جنرالان متقاعد پاکستانی و القاعده رهبری می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان که در بزرگ‌راه جوزجان_سرپل در میدان نبرد حضور یافته است، روز گذشته در یک نشست امنیتی، گفت که جنگ شمال را «جنرالان متقاعد پاکستانی» و «القاعده» رهبری می‌کند.

وی می‌افزاید که جنگ جاری در شمال کشور جنگ ساده نیست و در طرح‌ریزی و عملی‌سازی آن جنرالان پاکستانی نقش دارند. 

آقای دوستم می‌گوید که سرنوشت شمال تعلق به نیروهای امنیتی در ولایت‌های فاریاب، سرپل و جوزجان دارد و باید نیروهای امنیتی در برابر این تهدیدها پشتی‌بانی شوند.

باشنده‌گان مسیر بزرگ‌راه جوزجان_سرپل از راه‌اندازی عملیات نظامی برای سرکوب طالبان پشتی‌بانی می‌کنند و می‌گویند که در صورت نیاز در کنار نیروهای امنیتی برای دفاع از جوزجان و سرپل می‌ایستند.

شماری از نیروهای امنیتی در میدان نبرد می‌گویند که طالبان به دستور «شیخ‌های پاکستانی» وضعیت را در ولایت‌های سرپل و جوزجان پیچده‌تر کرده‌اند. 

به گفتۀ آنان، در جریان عملیاتی که از چند روز به این‌سو در این مسیر جریان دارد، طالبان از بخش‌های مسیر بزرگ‌راه جوزجان_سرپل فرار کرده‌اند.

این درحالی است که در جریان ۴۰ روز گذشته پس از آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، بیش از ۱۰ ولسوالی بدست جنگ‌جویان طالبان افتاده اند.

نهادهای امنیتی می‌گویند که از این ولسوالی‌ها عقب‌نشینی تاکتیکی صورت گرفته و به زودی از حاکمیت طالبان بیرون خواهند شد.

دوستم: جنگ شمال را جنرالان پاکستانی رهبری می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد